Morgen is het zo ver!

19 juli 2016 - Wijhe, Nederland

Morgen is het zo ver: dan vertrek ik voor bijna 6 weken naar Kenia om vrijwilligerswerk te doen bij Shade Children Foundation!

Ondanks de vele voorbereidingen kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik morgen al in het vliegtuig stap. Om 4 uur vannacht vertrek ik, om een dag later rond dezelfde tijd in Thika (Kenia) aan te komen. Een lange reis voor de boeg dus! Dat komt met name door een lange overstap van 7 uur... in Istanbul. Dat was een paar dagen geleden ineens toch even schrikken, maar gelukkig lijkt het daar allemaal weer rustig te zijn. Vanuit Istanbul zal ik om 7 uur 's avonds verder reizen naar Nairobi, waar ik opgehaald wordt door Naftali. Hij is de voorzitter van het Keniaanse bestuur van Shade Children Foundation. Hopelijk kan hij me dan meteen wat meer vertellen over wat me allemaal te wachten staat! En hopelijk is hij een beetje sterk, want mijn koffers zijn echt ontzettend zwaar...

In totaal mag ik 46 kg ruimbagage en 8 kg handbagage meenemen. Het is nu (ongeveer) gelukt om mijn eigen spullen tot de handbagage te beperken. Dat betekent wel dat ik morgen, ondanks de verwachte 32 graden, met 2 vesten aan op het vliegveld te vinden ben. Maar het betekent ook 46 kg aan spullen voor de kinderen daar! En niet zomaar spullen: een volle koffer met kleding, 24 paar schoenen, speelgoed, boeken, pennen en nog veel meer! Ik wil iedereen die mij spullen heeft meegegeven, of op een andere manier gesponsord heeft, ontzettend bedanken! Ik kan niet wachten tot ik het mag uitdelen :)

Voor nu was dit mijn eerste blog, ik zal proberen jullie de komende tijd op de hoogte te houden.

1. Dina:
    19 juli 2016
    Geweldig Dat je zoveel spullen hebt ingezameld! Daar kun je zoveel (mensen)kinderen in Kenia blij mee maken! Zowel in als buiten Shade! Top dat je dit doet. Goede reis en tot je volgende blog vanuit Kenia?
  2. Gerda:
    19 juli 2016
    Wij ouders van Romy wensen jou een goede reis en net zoveel plezier,blije mensen en ervaringen als Romy, die het erg naar haar zin heeft.
    Fijne tijd in Shade
    Joost en Gerda van Dijk
  3. Irma:
    19 juli 2016
    Hoi Lieke, wij, je toekomstige huisgenootjes wensen je een veilige vlucht. Ben heel benieuwd naar je belevenissen. Succes daar, en vind het leuk om je verhalen te volgen. Tot 6 augustus. Groetjes, Bertus en Irma.
  4. Wilma Bruins:
    22 juli 2016
    Hoi Lieke, hoorde al vanje moeder dat je een goede reis hebt gehad. We wensen je een hele bijzondere en leerzame tijd toe in Thika. Geweldig om zo iets voor de kinderen daar te kunnen betekenen. Groet, Bert en Wilma